Historia Hufca Lubliniec

Harcerstwo to nie jest coś, co się umie, ale to jest coś czym się jest.

Rajd Hufcowy do Kotliny Kłodzkiej

W sierpniu, 1997 roku grupa instruktorów i harcerzy naszego hufca, wybrała się na Rajd Hufcowy do Kotliny Kłodzkiej. Byli to: Mariusz Maciów. Kajtek Zbączyniak, Agnieszka Gumińska, Wojtek Kuźnik, Bartek Osiński, Alicja Słoniewska, Anna Miedźwiedzik, Kinga Swoboda, Małgorzata Boś, Milena Doleżych, Piotrek Sotopietra, Kasia Rozmuszcz, Szymon Rozmuszcz, Bartek Zbączyniak, Darek Synowiec i Magda Kopyto:)

kotlina12016

Nie bacząc na wczesną porę, a nawet noc:) wyprawa rozpoczęła się na dworcu w Lublińcu, skąd aż do Barda zabrał nas pociąg.

kotlina22016

Mimo wcześniejszego planu, który zakładał dojazd do Kłodzka, kierownictwo Rajdu, zadecydowało o wysiadce w Bardzie, celem pokonania ostatnich kilometrów na nogach, poprzez Góry Bardzkie.

kotlina32016

Tempo, jak wspominają rajdowicze:) Było mocne:) Wędrując do Kłodzka odwiedziliśmy ruiny (troszkę za dużo powiedziane) zamku w Bardzie, a także Kaplicę Górska.

kotlina42016

Nie minęło 6 godzin jak zadowoleni:) i wypoczęci zameldowaliśmy się w Kłodzku:)

kotlina52016

Z rynku, pod Twierdzę Kłodzką, dotarliśmy Podziemną Trasa Turystyczna.

kotlina62016

Tuż pod Twierdzą, pewien kłodzki artysta - na koszulce jubileuszowej druha Kajtka - złożył hołd kobiecemu ciału:)

kotlina72016

A w samej Twierdzy na kolanach:) zwiedzaliśmy chodniki minerskie i kontrminerskie.

kotlina82016

Ze smutkiem żegnaliśmy Kłodzko, do którego powróciliśmy jeszcze dnia ostatniego, a tymczasem wyruszyliśmy w podroż do Międzygórza.

kotlina92016

W Międzygórzu zobaczyliśmy bardzo sympatyczny Wodospad Wilczki,

kotlina102016

następnie wstąpiliśmy do Ogrodu Bajek, który w latach 80-tych prowadzili harcerze.

kotlina112016

By na koniec wspiąć się na szczyt Iglicznej, zatrzymując się przy sanktuarium "Marii Śnieżnej"

kotlina122017

Nie dane nam było wspiąć się na szczyt Śnieżnika (nie zrobiła tego także kolejna ekipa Rajdowa, mnie samemu udało się zdobyć go dopiero w 2016r:)), bowiem pojechaliśmy do Bystrzycy Kłodzkiej, by tam odwiedzić jedyne w naszym kraju i jedno z największych na świecie - Muzeum Filumenistyczne.

kotlina132016

Teraz przyszła pora na Radków i wspięcie się na Szczeliniec Wielki po jego 665 schodach, gdzie mogliśmy podziwiać niesamowite kształty zaklęte w kamieniu.

kotlina142016

Kolejnym punktem naszego Rajdu - były Wambierzyce, gdzie zwiedziliśmy przepiękną bazylikę oraz wzgórze kalwaryjskie

kotlina152016

Jak już wcześniej wspomniałem, Kotlinę pożegnaliśmy na dworcu w Kłodzku.

kotlina162016

Niesamowicie ciepło wspominam te chwile rajdowe. Do Kotliny Kłodzkiej wracałem jeszcze kilkakrotnie, raz z Drużyną Night Gobbas, którą prowadziłem kilka lat później, ale to już temat na osobną historię:)